T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ZONGULDAK / ALAPLI - Alaplı Anadolu İmam Hatip Lisesi

"KORKUNLA YÜZLEŞ KORMA SOSYALLEŞ" PROJESİ

Okulumuzda kaygı düzeyi yüksek ve sosyal fobi sıkıntısı çeken öğrencilerimizi rehabilite etmek için  "Korkunla Yüzleş Korkma Sosyalleş" adlı proje gerçekleştirdik.

KORKUNLA YÜZLEŞ KORMA SOSYALLEŞ” PROJESİ

UYGULAMA

1- Öğretmenler kurulunda meslek dersleri öğretmenleri bazı öğrencilerin aşırı heyecanları nedeniyle Kur´an-ı Kerim okumaktan çekindiklerini bazı öğrencilerinse mesleki uygulamalardan kaçındıklarını söylediler. Edebiyat öğretmenleri ise bu öğrencilerin söz hakkı almakta zorlandıklarını kendilerini ifade edemediklerini söylediler. Bunun üzerine konunun rehberlik servisi tarafından araştırılması kararlaştırıldı.

2-Rehberlik servisi yapmış olduğu problem tarama envanteri ve memnuniyet anketi sonucunda sosyal fobisi olan öğrencilerin okula aidiyet duygusuyla bağlanmakta zorlandıklarını tespit etti.

3-Psikolojik danışmanrehber öğretmen ve proje ekibi tarafından yapılan araştırma sonucunda sosyal fobinin tedavi yöntemlerinin bilişsel ve davranışçı yöntemler olmak üzere ikiye ayrıldığı, bilişsel yöntemlerin genelde terapiye dayalı olduğu ancak davranışçı yöntemlerden sistematik duyarsızlaştırma tekniğinin okulda uygulanabileceğine karar verildi.

4-Okulumuzda Liebowitz sosyal kaygı ölçeği uygulandı. Sosyal kaygı düzeyi yüksek 23 öğrenc ile yüz yüze görüşmeler ypıldı. proje anlatıldı. 16 öğrenci kendi isteği ile proje içerisinde yer almayı kabul eti.

5- Meslek dersleri ve edebiyat öğretmenlerinin belirlediği konular öğrenci ilgisine göre öğrencilere dağıtıldı.

6-Hazırlanan çalışma takvimi öğrencilere dağıtıldı.

7-Seçilen öğrencilere okulumuzun edebiyat öğretmeni tarafından hitabet sanatı ile ilgili seminer verildi. Metin hazırlarken ve metne hazırlanırken dikkat edilmesi gerekenler anlatıldı.

8- Devlet hastanesinde görevli bir psikolog da sosyal fobi ile başa çıkmanın bilişsel yolları konulu seminer verdi.

9- Öğrencilerimizin sosyal fobilerinin altında yatan nedenleri daha iyi anlayabilmek için veli ziyaretleri düzenlendi. Sonrasında okulumuzun rehber öğretmeni ailelere “Veli eğitimi” semineri verdi.

10-Öğrencilere verilen çalışma takvimine göre konularına hazırlanan öğrenciler ilk hafta 5 kişi önünde her hafta hitap ettikleri dinleyici sayısı arttırılarak ve niteliği değiştirilerek  10, 15, 25, 30, 50 kişi önünde konuşmalarını yaptılar

11- Konuşma yapılan ortamda ses sistemi, kürsü ve konuşmaların kayıt edildiği kamera bulunduruldu.

12-Okulumuzda düzenlenen forum etkinliğine diğer öğrencilerin yanında projemizdeki sekiz öğrenci de katılarak kendilerini ifade etme imkanı buldu. Diğer öğrenciler de gönüllülük esasına bağlı kalınarak Cuma imamlığı, vaaz, müezzinlik ve sunuculuk yapma  gibi faaliyetlerde  görevlendirildi.

9-Projenin son aşamasında öğrencilere son test uygulanarak ön test ile karşılaştırıldı ve aradaki fark sayısal verilere de dayandırılarak görüldü.

SONUÇ

 

Kaygı düzeyi yüksek 16 öğrenci ile başladığımız projemiz iki öğrencimizin kendi isteğiyle ayrılması sonucu 14 öğrenci ile devam etti. Projenin sonunda 14 öğrencimiz düzenlediğimiz iki konferansta ve bir forumda sunuculuk, ahlak konulu forumda konuşmacı, Cuma imamlığı, bayanlara yönelik vaaz, cuma müezzinliği, Arapça Bilgi ve Etkinlik Yarışmaları Metin Canlandırma gibi sosyal faaliyetlerde kendilerini ifade ettiler.

Yayın: 16.05.2017 - Güncelleme: 31.05.2017 14:56 - Görüntülenme: 404